Jak szybko wrócić do swojej figury po ciąży

Ciąża przeważnie wiąże się z zyskaniem kilku zbędnych kilogramów. Nie można jednak ukryć, że większość matek chciałoby tego uniknąć. Czy są sposoby, żeby skutecznie wrócić do swojej wagi po ciąży? Poznaj niektóre z nich.

O upragnioną wagę warto zatroszczyć się już w czasie ciąży. Bez wątpienia nie jest to odpowiedni czas, aby męczyć się drastyczną dietą. Organizm kobiety w ciąży zużywa nieco więcej pożywienia niż zazwyczaj. Ograniczenie niezdrowego jedzenia oraz słodkości może jednak zmniejszyć wagę po porodzie. Plusem może być także umiarkowana aktywność fizyczna w ciąży, dostosowana do błogosławionego stanu. Ważne jednak, aby ruch w ciąży zawsze skonsultować z ginekologiem. To położnik decyduje, czy nie istnieją przeciwwskazania do uprawiania sportu.

Największym sprzymierzeńcem matki w walce o wymarzoną wagę są regularne przechadzki z noworodkiem. Przyniosą one pożytek tak samo mamie, jak maleństwu. Obydwoje potrzebujecie codziennej porcji świeżego powietrza. Zamiast chodzić powolnym krokiem, zdecyduj się na energiczny marsz. Fałdki tłuszczu po ciąży zaczną kurczyć się w mgnieniu oka, w trakcie wykonywania tego codziennego obowiązku.

Kiedy minie sześć tygodni od porodu, a lekarz nie zauważy żadnych przeciwwskazań, można zdecydować się na inne ćwiczenia gimnastyczne. Młode matki kochają zumbę czy aerobik. Jednocześnie to dobra okazja, by odpocząć od rutyny codziennego dnia. Nie przejmuj się jednak, jeśli podobne zajęcia trudno spotkać w twojej okolicy. Równie skutecznie możesz spędzać aktywnie czas we własnym mieszkaniu. Krótkie, ale wymagające treningi, na przykład crossfit, pozwalają szybko odzyskać poprzednią wagę. Co ważne, nie zajmują sporo czasu, którego najczęściej brakuje świeżo upieczonym matkom.