Bakalie – smakołyki pełne zdrowia

Każdą osobę czasami dopada nagły głód, który nakłania nas do zjedzenia przekąski. W sklepach mnóstwo jest ciastek, jogurtów czy chipsów, które wielu z nas stosuje w takich momentach. Jednak nie będzie to dobry wybór, gdyż przez takie nawyki żywieniowe cierpi nasze zdrowie a także figura. W takiej chwili należy wykorzystać bakalie, które znajdziemy w każdym markecie i przygotowane są do natychmiastowego spożycia.

Wyższość suszonych owoców oraz orzechów nad produktami wysoko przetworzonymi widać od razu. Przede wszystkim pozbawione są one soli a także rafinowanego cukru, które przecież są przez nas spożywane w nadmiarze. Lecz głównie bakalie są idealnym źródłem całego przekroju witamin oraz makro elementów. Przodują tutaj orzechy, które obfite są w białko i zdrowe tłuszcze, a konkretne gatunki mogą być alternatywą dla suplementów z aptek. Tak jest na pewno w sytuacji orzechów włoskich, tylko jeden orzech dziennie zapewnia nam {kompletną|pełną dawkę kwasów Omega-3. Z kolei brazylijski  bogaty jest w selen, składnik, w który europejskie ziemie są raczej ubogie. Również migdały warto włączyć do swojej diety, mają one całkiem dużo wapnia oraz kwasu foliowego. Pamiętajmy, aby nabywając orzechy nie brać takich prażonych oraz solonych – obniża to ich całą wartość. Z kolei suszone owoce są najlepsze wówczas, kiedy napada nas chęć na coś słodkiego. Wówczas najlepiej sprawdzą się morele. Natomiast suszone daktyle będą alternatywą dla cukru przy wypieku ciast. Wystarczy namoczyć je w ciepłej wodzie i zmielić. Orzechy mają stosunkowo sporo kalorii, dlatego jeśli się odchudzamy, lepiej nie zjadać całej paczki na raz, będzie mieć ona nawet 600 kalorii. Nabywając owoce suszone należy zwrócić uwagę na fakt, czy nie dodano do nich siarczanów.

Jeśli masz przed sobą długi dzień poza domem i wiesz, że w tym czasie dopadnie cię ochota na podjadanie między posiłkami, warto spakować do plecaka bakalie. Możemy wziąć orzechy albo owoce suszone, lub po prostu mieszankę studencką. Dzięki czemu nie tylko obronimy się przed głodem ale ochotą na sięgnięcie po niezdrowe produkty. Dostarczymy również swojemu organizmowi ważnych witamin.